تایید و تکذیب طرح الزام غنی سازی60 درصدی
 سایت اجتماعی،سیاسی بنارویه
وبسایت خبری بخش بنارویه/لارستان/فارس
درباره وبلاگ


به وبسایت سربازان امام زمان(عج) خوش آمدید!
آرشيو وبلاگ
نويسندگان
سه شنبه 3 دی 1392برچسب:, :: 18:48 :: نويسنده : میلاد آسوده
کد خبر: ۳۶۶۸۳۰
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۲ - ۱۸:۱۰ - 24 December 2013

برخی نمایندگان مجلس از تهیه طرح «الزام دولت برای غنی سازی 60درصد» خبر می دهند اما عده ای دیگر از وجود چنین طرحی اظهار بی اطلاعی و آن را تکذیب می کنند.

به گزارش ایرنا، موضوع این طرح هفته گذشته و در جریان تعطیلات مجلس از سوی برخی نمایندگان مطرح شده است.

نمایندگان امضا کننده این طرح اعلام کرده اند که در واکنش به افزوده شدن اسامی اشخاص و شرکت های جدید به فهرست تحریم های آمریکا، طرحی با دو فوریت تهیه می کنند که بر اساس آن دولت ملزم به غنی سازی 60 درصد شود.

طراحان این طرح از جمله سیدمهدی موسوی نژاد نماینده مردم دشتستان در مجلس و عضو جبهه پایداری بر این باورند که با توجه به روندی که آمریکایی ها در پیش گرفته اند، این طرح تهیه می شود تا با غنی سازی 60 درصدی، سوخت مورد نیاز کشتی های اقیانوس پیما و زیردریایی ها تهیه شود.

«اسماعیل کوثری» عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا از نهایی شدن این طرح خبر داد و گفت: جمع آوری امضا برای این طرح امروز - سه شنبه - در مجلس انجام شد و فردا در صحن مجلس مطرح می شود.

این عضو جبهه پایداری در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه تاکنون غنی سازی تا سطح 20 درصد داشته ایم، مبنای نمایندگان برای الزام دولت برای غنی سازی 60 درصدی چیست؟ افزود: این سطح غنی سازی برای استفاده در سوخت کشتی ها و زیردریایی ها استفاده می شود.

کوثری در پاسخ به اینکه تهیه این طرح از سوی نمایندگان چه تاثیری بر جریان مذاکرات ایران با گروه 1+5 خواهد داشت، اظهار داشت: مگر وقتی مذاکره در جریان است نباید عقلمان کار کند؛ این طرح تهیه می شود تا به تیم مذاکره کننده بگوییم که حواس خود را در مذاکرات جمع کند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه جمع آوری امضا برای این طرح همچنان در جریان است، پیش بینی کرد که حدود 30 نماینده مجلس این طرح را امضا کنند.

با این حال دو عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس جمع آوری امضا برای الزام دولت به غنی سازی را تکذیب کردند.

احمد شوهانی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: این مساله صرفا در حد حرف بوده و در کمیسیون امنیت ملی بحثی در این زمینه مطرح نشده است.

نماینده مردم ایلام در مجلس تصریح کرد: در کمیسیون امنیت ملی به هیچ عنوان حرفی در این زمینه مطرح نشده و این طرح به مصلحت کشور نیست.

صفر نعیمی عضو دیگر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا از وجود چنین طرحی ابراز بی اطلاعی کرد.

محمدحسن آصفری از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در این باره به برخی رسانه ها گفته است که تاکنون 15 نفر از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس این طرح را امضا کرده اند و چنانچه مذاکرات ایران و گروه 1+5 پس از تعطیلات کریسمس به نتیجه مشخصی نرسد، ایران به غنی سازی 60 درصدی ادامه خواهد داد.

به گفته آصفری، براساس این طرح چنانچه پس از این مذاکرات طرف های غربی به توافق ژنو پایبند نباشند و روند بی اعتمادی را ادامه دهند، ایران نیز به توافق پایبند نبوده و غنی سازی ۶۰ درصد را برای سوخت کشتی ها و زیر دریایی ها ادامه خواهد داد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 1
بازدید ماه : 14
بازدید کل : 9926
تعداد مطالب : 36
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1